10 χρόνια studio Μαυρομιχάλη

Ο Θεατρικός Οργανισμός «Νέος Λόγος» γιορτάζοντας τα 10 χρόνια λειτουργίας του studio Μαυρομιχάλη, παρουσιάζει το πρόγραμμα της περιόδου 2018-19

 

«… έμαθα πως θα λάβω μέρος σε μια επικίνδυνη αποστολή και το δέχτηκα, μου είπανε πως η συμμετοχή μου ήταν εθελοντική, μου δώσανε τη δυνατότητα να φύγω από το γκαράζ, δεν έφυγα, προτίμησα να «κάνω ένα βήμα μπροστά», εθελοντής και σε αυτή τη περίπτωση, όπως πάντα μου ήμουνα εθελοντής, μου είπανε πως από την επιτυχία της αποστολής εξαρτάται η έκβαση του πολέμου και το πίστεψα, μετέφερα το κιβώτιο βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή μου, κατόρθωσα και το έφερα στη πόλη Κ, το παρέδωσα στις αρμόδιες αρχές, δεν ξέρω αν το παραλάβαμε άδειο, δεν ξέρω αν άδειασε στο δρόμο, δεν ξέρω αν ήτανε γεμάτο, δεν ξέρω αν το αδειάσανε ή το αντικαταστήσανε, το μόνο που ξέρω είναι δεν το άδειασα εγώ, δεν το παρέδωσα στον εχθρό, δεν το αντικατέστησα με ένα παρόμοιο άδειο… »

Άρης Αλεξάνδρου, «Το Κιβώτιο»

Ο Θεατρικός Οργανισμός «Νέος Λόγος» γιορτάζοντας τα 10 χρόνια λειτουργίας του studio Μαυρομιχάλη, παρουσιάζει το πρόγραμμα της περιόδου 2018-19.

Το πρόγραμμα μας αναπτύσσεται σε δύο κύριους άξονες : Ηθικά διλήμματα – Δύσκολες αποφάσεις και νέα ελληνικά κείμενα.

Και φυσικά η παιδική και βρεφική μας σκηνή.

 

Παραγωγές Θεατρικού Οργανισμού «Νέος Λόγος»

 

«Nordost» του Τόρστεν Μπουχστάινερ

Πρεμιέρα: 6 Οκτωβρίου 2018

Το έργο στηρίζεται σε πραγματικά γεγονότα.

Στις 23 Οκτωβρίου 2002, 42 Τσετσένοι εισέβαλαν στο θέατρο  Ντουμπρόβκα στη Μόσχα. Διέκοψαν την παράσταση του μιούζικαλ «Νορντόστ» και κράτησαν ως ομήρους 850 άτομα. Το αίτημα τους ήταν να  αποχωρήσουν τα ρώσικα στρατεύματα από την Τσετσενία.

Χωρίς να καταβάλει καμία σοβαρή προσπάθεια να δώσει αναίμακτο τέλος στο δράμα των ομήρων, η ειδική αντιτρομοκρατική ομάδα εισέβαλε στο θέατρο. Η επιχείρηση ήταν επιτυχής, λένε οι μυστικές υπηρεσίες. Ήταν μια αιματοχυσία, λένε οι σχολιαστές.

Η ομηρία κράτησε 57 ώρες και στοίχισε τη ζωή σε 170 ανθρώπους.

Στη παράσταση στοstudioΜαυρομιχάλη, 9 γυναίκες με όχημα το έργο του Μπουχστάινερ και αληθινές μαρτυρίες από ανθρώπους που έζησαν από μέσα τα γεγονότα, μας δίνουν το ιστορικό της τραγωδίας που συγκλόνισε ολόκληρο το κόσμο και που σήμερα 16 χρόνια μετά, οι κάθε είδους παραλλαγές της, αποτελούν τον καθημερινό εφιάλτη της «πολιτισμένης Δύσης».

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Μετάφραση : Γιώργος Δεπάστας

Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία – Σκηνογραφική επιμέλεια : Στέλλα Κρούσκα

Κοστούμια : Μαρία Μπενάκη

Φωτισμοί : Στέφανος Κοπανάκης

Μουσική επιμέλεια : Αναστασία Φλεμοτόμου

Βίντεο – Φωτογραφίες : Αντώνης Χρήστου

Παίζουν : Κατερίνα Αγγελίτσα, Μαριέλα Δουμπού, Αλεξάνδρα Καραναστάση, Ιωάννα Κεραυνού, Κατερίνα Λούβαρη – Φασόη, Μαρία Μπενάκη, Σοφία Παπαδοπούλου,  Έφη Ρευματά, Αναστασία Φλεμοτόμου

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Κάθε Σάββατο και Κυριακή  στις 21.00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :

Κανονικό : 10 ευρώ

Φοιτητικό, κάτω των 25 ετών και άνω των 65 ετών, Άνεργοι: 10 ευρώ

Ατέλειες : 5 ευρώ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ : 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

 

 

«Το Κιβώτιο» του Άρη Αλεξάνδρου

Για τέταρτη χρονιά. Πρεμιέρα 19 Οκτωβρίου 2018

 

«Το Κιβώτιο», το εμβληματικό μυθιστόρημα του Άρη Αλεξάνδρου, παρουσιάζεται σε μορφή θεατρικού μονολόγου, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στο StudioΜαυρομιχάλη, σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή και Κλεοπάτρας Τολόγκου, με τον Φώτη Μακρή στον κεντρικό ρόλο.

Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στις 26 Νοεμβρίου 2015 και παίχτηκε με μεγάλη επιτυχία για τρία χρόνια. Εκτός της Αθήνας, παίχτηκε και σε 28 πόλεις σε όλη την Ελλάδα. Επίσης, στις 27 Οκτωβρίου 2017, παρουσιάστηκε στη Πάφο της Κύπρου, στο πλαίσιο της πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης.

Στα τέλη του Ελληνικού εμφυλίου πολέμου, μια ομάδα ανταρτών αναλαμβάνει μετά από σχετική εντολή του Γενικού Αρχηγείου να μεταφέρει, περνώντας μέσα από εχθρικό έδαφος, ένα κιβώτιο αγνώστου περιεχομένου, με παραλήπτες τη διοίκηση μιας ανταρτοκρατούμενης πόλης. Στη διάρκεια της αποστολής η ομάδα αρχίζει να χάνει τα μέλη της σταδιακά μέχρι που τελικά σώζεται ένας μόνο αντάρτης, ο οποίος τελικά κατορθώνει να παραδώσει το κιβώτιο. Όταν όμως φτάνει στον προορισμό του, διαπιστώνεται πως είναι άδειο και ο αντάρτης φυλακίζεται από τους άλλους συντρόφους του ως δολιοφθορέας. Σε μια συγκλονιστική προσπάθεια να αποδείξει την αθωότητά του, ο ήρωας αρχίζει να συντάσσει αναφορές στον ανακριτή, όπου δεν διστάζει να εξηγεί και να ερμηνεύει, το νόημα της παράδοξης αποστολής τους. Ο συντάκτης των αναφορών δεν γνωρίζει τίποτα για την ταυτότητα του ανακριτή ούτε για τους δεσμώτες του, ούτε αν ο ανακριτής διαβάζει τα όσα του γράφει.

Ο Φώτης Μακρής ερμηνεύει, σε έναν συγκλονιστικό μονόλογο, τον ταραγμένο αυτόν ήρωα που σταδιακά αμφισβητεί κάθε είδους πεποίθηση. Το Κιβώτιο, είναι το μοναδικό μυθιστόρημα του Άρη Αλεξάνδρου και έχει χαρακτηριστεί ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας. Το έργο ερμηνεύθηκε από αλληγορία για τον εμφύλιο και ως καταγγελία ενάντια σε κάθε είδους εξουσία, αλλά και ως ένα σχόλιο στον δυτικό πολιτισμό.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία : Φώτης Μακρής, Κλεοπάτρα Τολόγκου

Σκηνογραφία : Διονύσης Μανουσάκης

Μουσική : Γιώργος Νινιός

Παίζει ο Φώτης Μακρής

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Κάθε Παρασκευή  στις 21.00

 ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :

Κανονικό : 10 ευρώ

Φοιτητικό, κάτω των 25 ετών και άνω των 65 ετών, Άνεργοι : 8 ευρώ

Ατέλειες : 5 ευρώ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 75 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

 

 

«Ο Εχθρός του Λαού» του Ερρίκου Ίψεν

Πρεμιέρα: 15 Δεκεμβρίου 2018

Ο Τόμας Στόκμαν, γιατρός μιας λουτρόπολης, ανακαλύπτει ότι το ιαματικό νερό των πηγών της πόλης του, όπου καταφεύγουν χιλιάδες τουρίστες για να θεραπευθούν, είναι μολυσμένο από τα εργοστάσια που βρίσκονται κοντά. Αμέσως, γράφει ένα άρθρο και ενημερώνει τους δημοσιογράφους της τοπικής εφημερίδας, οι οποίοι αρχικά συμφωνούν να το δημοσιεύσουν. Κατόπιν, ενημερώνει τον δήμαρχο, που τυγχάνει να είναι και αδερφός του. Όταν όμως η πολιτική και πολιτειακή ηγεσία, συμπεριλαμβανομένου και του εκδότη της εφημερίδας, αντιλαμβάνονται το κόστος της αποκάλυψης αυτής, «συνεργάζονται» για να συγκαλύψουν τη δημοσιοποίηση. Στην ανοιχτή «συνέλευση του λαού» που καλεί ο γιατρός, οι πολίτες, είτε από ιδιοτέλεια είτε επηρεασμένοι από τις αγορεύσεις των δημαγωγών πολιτικών, αρνούνται να υποστηρίξουν τον γιατρό και δέχονται να αποσιωπηθεί η αλήθεια.

Ο Ίψεν με το έργο του αυτό, όχι μόνο αμφισβητεί την ηθική και πνευματική ικανότητα της πλειονότητας του λαού να κρίνει πολιτικά, να επιλέγει και να αποφασίζει ώριμα, αλλά αποδεικνύει περίτρανα και την αντιφατική συμπεριφορά του «μικροαστού», ο οποίος αμυνόμενος, υπερασπίζεται το πλειοψηφικό σύστημα την ίδια στιγμή που συμφωνεί ότι η πλειονότητα του λαού είναι βλάκες. Εξαγόμενο συμπέρασμα: μας κυβερνούν οι αποφάσεις της πλειονότητας ενός λαού που πιστεύει ότι η πλειονότητά του είναι βλάκες!

Ο Ίψεν όμως προχωράει ακόμα περισσότερο τη σκέψη του. Στον «Έχθρό του Λαού» δεν υπονομεύει μόνο το πλειοψηφικό σύστημα της δημοκρατίας, αλλά στοχάζεται και πάνω στις προϋποθέσεις και τις συνθήκες  μέσα από τις οποίες ένας λαός -ή καλύτερα η πλειονότητα του λαού- μπορεί να μορφωθεί και να ωριμάσει πνευματικά, ιστορικά, κοινωνικά, πολιτικά, ώστε με τις επιλογές του να μην διαψεύδει τον ίδιο του τον εαυτό.

«Ο Έχθρός του Λαού» είναι ένα επικίνδυνο έργο, καθώς βάζει μπροστά μας ένα καθρέφτη και με τρόμο ανακαλύπτουμε τόσο τις ατέλειές μας ως πολιτικά και κοινωνικά όντα, όσο και την αδυναμία μας να ανακαλύψουμε ένα σύστημα διακυβέρνησης δίκαιο και αποτελεσματικό.

Έντρομοι αναρωτιόμαστε αν τελικά η «Δημοκρατία» -όπως εφαρμόζεται- ως πολίτευμα, μπορεί να αποτελέσει εχέγγυο για μια αξιοκρατική, δίκαιη, αλληλέγγυα και ελεύθερη κοινωνία, όταν αυτή -η δημοκρατία- στηρίζεται στην επιπόλαια, απαίδευτη, χειραγωγούμενη και διεφθαρμένη πλέον πλειοψηφία.

Και έκπληκτοι ανακαλύπτουμε ότι τελικά, η περιβόητη «Δημοκρατία» είναι ένα ατελέστατο σύστημα, ανίκανο να διαχειριστεί με κάποια δικαιοσύνη τις πολύπλοκες οικονομικές και κοινωνικές δυνάμεις που διέπουν τη ζωή μας.

Και ο τρόμος γίνεται ακόμα μεγαλύτερος, όταν από κάποια κέντρα που αποφασίζουν για τις ζωές μας, «προτείνεται» μια άλλη πιθανή λύση… Ο φασισμός….

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Μετάφραση : Ερρίκος Μπελιές

Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία : Φώτης Μακρής

Σκηνογραφία : Διονύσης Μανουσάκης

Παίζουν : Μαριέλα Δουμπού, Στέλλα Κρούσκα, Γιώργος Κυριαζόπουλος, Φώτης Μακρής, Αντώνης Χρήστου, Κλεοπάτρα Τολόγκου

 ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Κάθε Σάββατο και Κυριακή  στις 21.00

 ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :

Κανονικό : 12 ευρώ

Φοιτητικό, κάτω των 25 ετών και άνω των 65 ετών: 10 ευρώ

Ατέλειες, Άνεργοι : 8 ευρώ

 ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

 

 

Φιλοξενούμενες παραγωγές

 

«Τα Μαύρα Λουστρίνια» της Μάρως Δούκα

Πρεμιέρα 30 Σεπτεμβρίου 2018

 

Φορώντας τα μαύρα λουστρίνια, δυο γυναίκες ενσαρκώνουν επί σκηνής τα πολλά πρόσωπα της συγγραφέως Μάρως Δούκα. Περπατούν στα μονοπάτια απ’ όπου έχει περάσει. Βλέπουμε την διαδρομή της από παιδί σε γυναίκα, από το εγώ στο εμείς, από το παρελθόν στο παρόν, από τα Χανιά στην Αθήνα.

Μέσα από εσωτερικές συγκρούσεις, αμφιβολίες και αγωνίες αλλά και μέσα από την σχέση με τον τόπο και τις ρίζες της η συγγραφέας ψάχνει να βρει την αυθεντική της φωνή και την βαθύτερη σχέση με τον εαυτό της.

Ένα έργο για την περιπέτεια της γραφής, την περιπέτεια της  ζωής.

Η θεατρική παράσταση που βασίζεται στα έργα της ΜΑΡΩΣ ΔΟΥΚΑ «Τα μαύρα λουστρίνια» και «Που ‘ναι τα φτερά;» παρουσιάζεται για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Σκηνοθεσία – Δραματουργία:  Μαρίνα Πανηγυράκη

Σκηνική μουσική:  Γιάννης Κατσικανδαράκης

Σκηνικά – Κοστούμια:  Χρύσα Κουρτούμη

Βοηθός σκηνοθέτη:  Εύη Καρρά

Παίζουν : Μαρία Μπρανίδου, Μαρίνα Πανηγυράκη

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Κάθε Κυριακή  στις 19.00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :

Γενική είσοδος: 10 ευρώ

Ατέλειες: 5 ευρώ

 

 

«CHAMELEON: Κάποιες ναρκισσιστικές συνταγές της Κόλασης».

Του Σπύρου-Ανδρέα Παπαδάτου και του Κωστή Μπασογιάννη

Πρεμιέρα 3 Οκτωβρίου 2018

Ποιοι είναι οι μυστικοί αρμονικοί δρόμοι της φούγκας του Κακού; Τί ρόλο παίζει το κλειδί τού ναρκισσισμού στη σύνθεση και στην εκτέλεσή της; Πώς αυτή ελίσσεται στα περίπλοκα πεντάγραμμα του πνευματικού υποκόσμου; Με ποια διαδικασία ένα εξαίσιο δημιούργημα όπως ο άνθρωπος διαστρέφεται και αποσυντίθεται μέσα στο φίλαυτο άγχος τής αυτοθέωσης;

Το σύστημα των θεσμών συνεργεί με την μικρόνοιά του στην ύβρη. Αφού το μόνο που το ενδιαφέρει είναι να αποκαλύψει μια επιφανειακή, συμβατική αλήθεια, να σκαρώσει τυπολογίες, μοντέλα και πρωτόκολλα, αδιαφορεί πλήρως για το όν που παρατηρεί, την αληθινή φύση του, το μεγαλείο που φυλακίζεται πίσω από τις μπάρες του ναρκισσισμού και κραυγάζει την απελπισμένη ανάγκη του να απαλλαγεί απ´ αυτόν. Το σύστημα των θεσμών δεν δίνει δεκάρα για το τί μπορεί αυτό το ον να προσπαθεί να πεί. Αδυνατεί να αντέξει ούτε ένα δευτερόλεπτο επαφής με το θύμα του, τραβώντας το χέρι στο παραμικρό άγγιγμα. Αντιδρά μόνο τυπικά, σύμφωνα με τις νόρμες της εκάστοτε καθιερωμένης πολιτικής ορθότητας. Αδιαφορεί για το πώς ο ναρκισσιστικός ατομισμός προκύπτει ως αντίδραση στον κενόδοξο ναρκισσισμό τού συστήματος, για το ποιά αδιέξοδα εκθρέφουν αυτό το ευπροσάρμοστο τέρας που ερευνά, που σαν χαμαιλέοντας αλλάζει όλα τα χρώματα για να καταλήξει να υποταχθεί στη μοίρα του αφανισμού μέσα σε ένα τραγικό ταρατατζούμ: Μια ανάκριση-παράσταση, που μέσα της όλη η ουσία καμουφλάρεται σε κοινότοπα σχήματα. Που μοναχά ένας ευρισκόμενος σε οίστρο μπάτσος μόλις που κατορθώνει, μέσα από τις αναστολές του, να υποψιαστεί ότι υποκρύπτουν κάποια αλήθεια.

Οι εμμονές των θεσμών πηγάζουν από την ίδια την ασημαντότητά τους στο υπαρκτικό επίπεδο. Και η πιο κωμικοτραγική απ´ όλες είναι η εμμονή του μέτριου επιστήμονα – δημοσίου υπαλλήλου, που θέλει, λέει, να συνεχίσει τη μελέτη της κλινικής περίπτωσης, λες και πρόκειται να καταφέρει να βγάλει κάποιο συμπέρασμα.

Αυτό το δράμα που εκτυλίσσεται σ´ ένα ανακριτικό δωμάτιο του αστυνομικού τμήματος της Νέας Υόρκης με πρωταγωνιστές τέσσερις κλεισμένους στον προσωπικό τους κόσμο ανθρώπους, μπορεί να μας δώσει μια ελάχιστη γεύση μιας αλήθειας, που ο πολιτισμός μας αδυνατεί να συλλάβει: Ότι το έγκλημα είναι συχνότατα μια διεστραμένη παραλλαγή τής Αγάπης.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Σκηνοθεσία : Κωστής Μπασογιάννης

Σκηνογραφία : Στέλιος Κοτίδης

Makeup-μαλλιά: ΓιώργοςΠαυλάκης- vintagebeautysalon

Video: Χρήστος Αποστολάκης

Φωτογραφία Αφίσας – Βαγγέλης Ρασσιάς Υπόλοιπο υλικό : Μαξιμιλιανός Γκοντορόζα

Graphics:  GuidoRaffinatore

Παίζουν : Μαρία Γιαννιώτη, Σπύρος-Ανδρέας Παπαδάτος, Μαργαρίτα Καρακάση, Γιάννης Κοκορέτσας

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21.15

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :

Γενική είσοδος: 12 ευρώ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 75λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

 

 

«ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΕΤΑΡΤΟΥ»της Άννας-Διονυσίας Γιαννοπούλου

Πρεμιέρα 15 Οκτωβρίου 2018

 

Η Θεατρική Ομάδα 6mendary, στην τρίτη της θεατρική απόπειρα, παρουσιάζει σε συνεργασία με το Θεατρικό Οργανισμό «Νέο Λόγο»,το έργο «Τέσσερις τετάρτου»της Άννας-Διονυσίας Γιαννοπούλουσε σκηνοθεσία της Στέλλας Κρούσκα, από τη Δευτέρα 15 Οκτωβρίουκαι κάθε Δευτέρακαι Τρίτηγια 10 μόνο παραστάσεις στο StudioΜαυρομιχάλη.

 

Μία καταξιωμένη ηθοποιός. Μία νέα δημοσιογράφος. Μία ακόμα συνέντευξη. Τι υπάρχει ακόμα να ειπωθεί και πόσο μπορεί κανείς να υποκρίνεται ότι είναι κάτι διαφορετικό απ’ αυτό που είναι στ’ αλήθεια; Μπορεί ο χρόνος ν’ αλλάζει τις μνήμες; Μπορεί, ενώ νομίζεις πως τις ελέγχεις, να σε ελέγχουν αυτές;

Η δημοσιογράφος θέτει τις ερωτήσεις και η ηθοποιός έρχεται αντιμέτωπη με το παρελθόν της, ζει δύσκολα το παρόν της και καταδικάζει το μέλλον της. Ένα παιχνίδι ρόλων και για τις δύο. Η ανάγκη να εξαπατούμε αδιάκοπα τον εαυτό μας δημιουργώντας μία πραγματικότητα που συχνά αποδεικνύεται τόσο φανταστική όσο και μάταιη.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Σκηνοθεσία: Στέλλα Κρούσκα

Σκηνικά-κοστούμια: Mαρία Μπενάκη

Φωτισμοί: Άννα Δεληγιάννη

Μουσική επιμέλεια: Νίνα Λαμπριανίδη

Φωτογραφίες: Αντώνης Χρήστου

 

Παίζουν :  Υρώ Αληθεινού, Βασιλεία Τσιώνη

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

Γενική είσοδος:10 ευρώ

Φοιτητικό, ανέργων: 8 ευρώ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ:60 λεπτά( χωρίς διάλλειμα )

 

 

«Η εξομολόγηση της υπηρέτριας Τσερλίν» 

του Χέρμαν Μπροχ

Πρεμιέρα 19 Νοεμβρίου 2018

 

Η «Εξομολόγηση της υπηρέτριας Τσερλίν»είναι το πέμπτο κεφάλαιο των «Αθώων»του μεγάλου αυστριακού συγγραφέα Χέρμαν Μπροχ(Βιέννη, 1886- Κονέκτικατ ΗΠΑ 1951). Στο έργο του αναλύεται με οξυδέρκεια ο ρόλος των μικροαστικών στρωμάτων στην άνοδο και επικράτηση του ναζισμού. Οι «Αθώοι» είναι υπεύθυνοι. Όπως η υπηρέτρια Τσερλίν. Μοχθηρή, φιλόδοξη, ανταγωνιστική, έξυπνη, δυναμική και χειριστική, διεστραμμένα σοφή, εγκλωβισμένη στον μικρόκοσμο του σπιτιού που υπηρετεί, δημιουργώντας πάθη μέσα από τα πάθη των άλλων, θέλει να χειραγωγεί, να ελέγχει, να εξουσιάζει.  Χωρίς καμιά ταξική συνείδηση, με ένα μίσος απέναντι στην κυρία της και ό,τι αυτή έχει –κοινωνική θέση, ένα αξιοσέβαστο σύζυγο, ένα όμορφο εραστή, ένα παιδί- η Τσερλίν δολοπλοκεί, καθοδηγεί την κυρία του σπιτιού σε λάθη, εκβιάζει, αλλά και εμπλέκεται συναισθηματικά σε ένα αντιφατικό ερωτικό πάθος.

Ένα έργο επίκαιρο όσο ποτέ σε μια εποχή που το τέρας σηκώνει κεφάλι ξανά και το θέμα της ευθύνης είναι περισσότερο φλέγον από ποτέ.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Μετάφραση: Γιώργος Κόκκινος

Διασκευή-Σκηνοθεσία: Μαρώ Τριανταφύλλου

Φωτισμοί: Σάββας Στρούμπος

Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης

Επιμέλεια σκηνικών: Στέλλα Μπαλαγιάννη

Επιμέλεια κίνησης: Εύη Τσακλάνου

Κοστούμια: Μαρώ Τριανταφύλλου

 

Παίζουν :  Τσερλίν:  Ειρήνη Μελά, Φιλοξενούμενη: Αιμιλία Ράπτη

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.15

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

Γενική είσοδος:10 ευρώ

Φοιτητικό, ανέργων: 8 ευρώ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ:90 λεπτά( χωρίς διάλλειμα )

 

 

«Ιωάννης Γαβριήλ Μπόρκμαν»του Ερρίκου Ίψεν

Πρεμιέρα 12 Δεκεμβρίου 2018

 

Ο θίασος ΣΥΝ-ΘΗΚΗεπανέρχεται  στο Studio Μαυρομιχάλημε τον Ιωάννη Γαβριήλ ΜπόρκμαντουΕρρίκου Ίψεν, σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη. Το έργο έκανε πρεμιέρα την περασμένη χειμερινή περίοδο στη Θεσσαλονίκη, συνεχίστηκε στο Studio Μαυρομιχάλη και έκλεισε τον κύκλο των περσινών παραστάσεων στην Κύπρο.

Ο Ιωάννης Γαβριήλ Μπόρκμαν, που ο Ίψεν έγραψε το 1896, είναι ένα σπαρακτικό εξομολογητικό χειμωνιάτικο παραμύθι. Ο ήρωάς του, ένας τύπος υπερανθρώπου, συνέλαβε στα νιάτα του μια μεγαλόπνοη ιδέα: να υποτάξει και να εκμεταλευτεί τις κρυμμένες δυνάμεις της γης, μεταλλεία, νερά, θάλασσες, για να εξασφαλίσει την ευημερία στους συνανθρώπους του.

Ένα έργο συμβολικό και παράλληλα τόσο πραγματικό και σημερινό, που υψώνει έναν καθρέφτη στη σύγχρονη κοινωνία μας. Συμβολίζει τα δεινά, που προέρχονται από την τρέλα της εξουσίας, το πάθος του κέρδους, την απαξίωση των νόμων, την προδοσία των αισθημάτων, την αλόγιστη εκμετάλλευση του περιβάλλοντος. Ο Μπόρκμαν είναι ένας τραγικός ήρωας, γιατί μάχεται με δυνάμεις ανώτερές του. Γνωρίζει ότι θα ηττηθεί, αλλά δεν παραδίδεται. Τραβώντας τον μοναχικό του δρόμο και προσπαθώντας να πραγματώσει το όραμά του, ξεπερνάει το μέτρο, φθάνει στην Ύβρη, προκαλεί τη Νέμεση, καταλήγει στη Δίκη και τελικά συντρίβεται.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Μετάφραση από τα Νορβηγικά:Ερατώ Τριανταφυλλίδη

Σκηνοθεσία: Κωστής Καπελώνης

Σκηνικά – Κοστούμια: Ανδρέας Σαραντόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Κλεοπάτρα Ροντήρη

Μουσική: Αγγελική Δέλλα

Παίζουν : Δέσποινα Πόγκα, Γιώργος Κροντήρης, Μαρία Μακρή, Φίλια Δενδρινού, Χρήστος Συριώτης, Πέτρος Πέτρου, Έλια Βεργανελάκη

 

Ο Ιωάννης Γαβριήλ Μπόρκμανείναι το τρίτο έργο του Ίψεν, μετά το Σπίτι της Κούκλας και το Ρόσμερσχολμ, που ανεβάζει ο θίασος Συν-Θήκη.

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 20.30

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

Γενική είσοδος: 14 ευρώ

Φοιτητικό, άνω των 65: 10 ευρώ

Άνεργοι : 5 ευρώ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ:90 λεπτά ( χωρίς διάλλειμα )

 

 

«ΑΔΑΜ & ΕΥΑ»  του Μαρκ Τουαίην

Πρεμιέρα 14 Ιανουαρίου 2019

 Ο Αδάμ και η Εύα μιλούν για τις εμπειρίες τους στην Εδέμ, πριν και μετά την Πτώση. Ο Μαρκ Τουαίην εμφυσά ζωή στους πρωτόπλαστους, πλάθοντας δύο αναγνωρίσιμους χαρακτήρες της πατριαρχικής κοινωνίας, για να σχολιάσει με τη σειρά του το χιλιοειπωμένο ερώτημα: Γιατί ο άντρας και η γυναίκα, δύο πλάσματα τόσο διαφορετικά από κατασκευής τους, πρέπει να ζουν μαζί; Ο Τουαίην δεν αποπειράται να δώσει καμία απάντηση σ’ αυτό το αιώνιο ερώτημα, αντιθέτως το περιπλέκει φορτίζοντάς το με υπαρξιακές αγωνίες και κριτική στάση απέναντι στις «δομές εξουσίας». Είναι προφανές, ωστόσο, ότι ο Τουαίην τάσσεται υπέρ των «εξουσιαζόμενων» ανθρώπων, του Αδάμ και της Εύας στην προκειμένη περίπτωση, έναντι οποιωνδήποτε άλλων δυνάμεων. Στα «Ημερολόγια του Αδάμ και της Εύας» αποτυπώνεται συχνά η απογοήτευση του Τουαίην γι’ αυτό το κατασκεύασμα που λέγεται ανθρώπινος πολιτισμός.

Η ιστορία της Γένεσης παίρνει μια ανάποδη στροφή μέσα από τη γραφή του Τουαίην, ο οποίος επαναπροσδιορίζει την ιεραρχία των φύλων και δίνει στην Εύα τον πρώτο λόγο. Παράλληλα, οι πρωτόπλαστοι αποκτούν επιτέλους τη δική τους φωνή και μας αφηγούνται τις δικές τους εκδοχές των βιβλικών γεγονότων και της προϊστορικής καθημερινότητας. Στα ημερολόγια του Αδάμ και της Εύας αποτυπώνεται συχνά η απογοήτευση του Τουαίην γι’ αυτό το κατασκεύασμα που λέγεται ανθρώπινος πολιτισμός.

Η παράσταση

Για δεύτερη χρονιά, στο StudioΜαυρομιχάλη, η παράσταση αφηγείται το γνωστότερο παραμύθι του κόσμου, πιστή στις προσταγές του κειμένου, με βασικό άξονα το ιδιοφυές, σαρκαστικό χιούμορ του συγγραφέα. Μια κωμωδία χαρακτήρων και καταστάσεων για δύο ηθοποιούς, που διατρέχει, μέσα σε μιάμιση περίπου ώρα, την ιστορία του σύγχρονου ανθρώπου, ωστόσο μοιραία ιδωμένη μέσα από το πρίσμα της σύγχρονης κοινωνικής και αξιακής κρίσης.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Διασκευή/Μετάφραση/Σκηνοθεσία: Εύη Μητσοπούλου

Βοηθός σκηνοθέτη:Εύη Φώτου

Σκηνικά: Αναστασία Κουτουμάνου – Αγγελική Λατάνη

Κοστούμια: Μαντώ Ψυχουντάκη

Φωτισμοί: Γιώργος Ταμπακάκης

Επιμέλεια κίνησης: Ελένη Κόντζιλα

Επιμέλεια μουσικής: Βασίλης Κουτσιλιέρης

Επιμέλεια κειμένου: Ντίνα Βερυκίου

Σύμβουλος παραγωγής, Φωτογραφίες: ChristopherAmbatzi‐Crécy

 

Παίζουν : Δημοσθένης Φίλιππας, Εύη Μητσοπούλου

 

Παραγωγή: Εύη Μητσοπούλου

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

Γενική είσοδος: 10 ευρώ

Φοιτητικό, άνεργων, κατω των 25,άνω των 65: 8 ευρώ

Ατέλειες : 5 ευρώ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ:90 λεπτά ( χωρίς διάλλειμα )

 

 

«Η Άδεια Παρένθεση» της Γεωργίας Δρακάκη

Δραματική commeestditγια δυόμιση φανερά  πρόσωπα

Πρεμιέρα 23 Ιανουαρίου 2019

 

Οι σχέσεις μοιάζουν με τα δύο άκρα μιας παρένθεσης. Όσο κι αν πλησιάσουν μεταξύ τους δυο άνθρωποι, θα υπάρχει πάντοτε ένα κενό, μες στο οποίο κατοικεί το πιο ακριβό απόσταγμα της αγάπης και του πόνου τους. Αμφοτεροβαρείς μοναξιές. Ισότιμα άλλοθι.

Αυτό συνειδητοποιούν ο Τάσος και η Κατερίνα. Αυτό καταλαβαίνουν μια μητέρα και η κόρη της. Αυτό ανακαλύπτουν η Ιωάννα και ο εραστής της.

Τρεις άνθρωποι συνθέτουν ένα παράδοξο σχήμα ζωής που γεμίζει και αδειάζει από λέξεις. Τα άκρα ανασαίνουν δίπλα δίπλα και οι αντιθέσεις αμβλύνονται φωτισμένες από την ίδια την πραγματικότητα.

Οι λέξεις που γεμίζουν μια παρένθεση προτού αυτή αδειάσει μπορεί να είναι: ψυχοθεραπεία, κλιμακτήριος, χωρισμός, απόσταση, ψέμα, μυστικό, τροχαίο, μαμά, τραπέζι, τηλέφωνο, φεύγω, ακολουθώ, μένω, αδειανίλα.

Μπορεί, όμως, η παρένθεση να μην αδειάσει και ποτέ, γιατί οι λέξεις δεν εξαντλούνται εύκολα. Κι όσο η παρένθεση γεμίζει, τόσο οι άνθρωποι απομακρύνονται.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Φωτογραφία: Μαρκέλλος Πλακίτσης

Ενδυματολόγος: Δημήτρης Γραμματικογιάννης

Επικοινωνία-Δημόσιες Σχέσεις:

Μια παραγωγή της 2SAds& Promos

 

Παίζουν : Κατερίνα Γκατζόγια, Τάσος Ράπτης

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21.00

 

 

«Το μικρό Σπίτι στο Ποτάμι» της Μαριλένας Καβάζη

Πρεμιέρα 25 Φεβρουαρίου 2019

 

Τέσσερις άγνωστες μεταξύ τους γυναίκες συναντιούνται σε ένα κτήμα, κάπου  στα βουνά της Κρήτης, για να παρακολουθήσουν το σεμινάριο μιας περιβόητης Δασκάλας με θέμα την «Ιερή Θηλυκότητα». Καθώς οι τέσσερις ηρωίδες μας είναι οι μόνες Ελληνίδες – από τις 40, παρακαλώ,  γυναίκες που έχουν σπεύσειαπό όλον τον κόσμονα το παρακολουθήσουν- η υπεύθυνη του κτήματος τις βάζεινα μείνουν μαζί στην μικροσκοπική σοφίτα ενός πέτρινου σπιτιού πλάι στο ποτάμι.

Χωρίς να ξέρουν τι ακριβώς ψάχνουν να βρουν ή να αποφύγουν οι τέσσερις κοπέλες, μαγεμένες από την «βακχική» φύση του κτήματος και σε αναγκαστική αποτοξίνωση από internet, κινητά, ρεύμα και λοιπές ανέσειςθα περάσουν εκεί τρεις μέρες μαζί. Τρεις μέρες γέλιου, πόνου, αφοπλιστικής ειλικρίνειας και «ξεκαρδιστικών» ψεμάτων… Όταν, όμως, θα συνειδητοποιήσουν ότι στο σεμινάριο βρίσκεται και ένας άντραςανάμεσά τους, ένα και μοναδικό αρσενικό μέσα στα τόσα ιερά θηλυκά, τα πράγματα θα πάρουν μια πιο…βαθειά τροπή.

Το μικρό Σπίτι στο Ποτάμι είναι μια «μεταφυσική» κωμωδία για την γυναικεία δύναμη, την αιώνια πάλη με το άλλο φύλο και τον εαυτό μας αλλά και για το ποτάμι της ζωής που κυλάπάντα, ορμητικά και επικίνδυνα, είτε εμείς θέλουμε να μπούμε σε αυτό είτε όχι.

Αποτελεί το πρώτο θεατρικό έργο της Μαριλένας Καβάζη.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Σκηνοθεσία: Φώτης Μακρής

Φωτογραφία/ γραφιστική επεξεργασία: Βίκυ Βράκα

 

Παίζουν : Εύη Καρρά, Μαριλένα Καβάζη

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00

 

 

«Ένας μικρός νυχτερινός θόρυβος» της Μαρίας Μακρή

Πρεμιέρα: 13 Μαρτίου 2019

 

Τρεις μεσήλικες αδελφές βρίσκονται αντιμέτωπες με τον κατ’ εξακολούθηση βιασμό της τέταρτης – νοητικά καθυστερημένης- αδελφής τους από τον μοναδικό άντρα της οικογένειας. Όταν αυτός πεθαίνει και η εξουσία που ασκούσε πάνω τους ξεθωριάζει, αναγκάζονται να μοιράσουν τις ευθύνες τους και να μοιραστούν τις ενοχές τους, μέσα από ένα παιχνίδι αυτογνωσίας, αναθεωρώντας έτσι τις σχέσεις τους. Το έργο που ανεβαίνει το Μάρτιο στο studioΜαυρομιχάλη, μιλάει για κείνα τα καλά φυλαγμένα οικογενειακά μυστικά που πάντα υπήρχαν και εξακολουθούν και στις μέρες μας να υπάρχουν. Τελικά πόσο αθώος μπορεί να είναι ένας μικρός νυχτερινός θόρυβος;

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Σκηνοθεσία: Μαίης Σεβαστοπούλου

 

Παίζουν:Μαρία Μακρή, Δέσποινα Πόγκα, Κλεοπάτρα Ροντήρη, Μαίη Σεβαστοπούλου

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21.00

 

 

Παιδική Σκηνή

 

«Παραμύθια για να σπάτε κέφι»

Πρεμιέρα 22 Σεπτεμβρίου 2018

 

Ελάτε να παίξουμε όλοι μαζί , να γίνουμε όλοι ένα!

Η Θεατρική ομάδα Τόπι διασκευάζει ιστορίες του μεγάλου δάσκαλου και λογοτέχνη Τζιάνι Ροντάρι δίνοντας αφορμή στα παιδιά να δουν τον κόσμο με μια διαφορετική ματιά.

Πιο επίκαιρα από ποτέ, τα παραμύθια του Ροντάρι μιλούν για τον εθισμό στην τηλεόραση και το διαδίκτυο,(τα τάμπλετ), για τον ρατσισμό, την ισότητα, για την δύναμη του χορού και της μουσικής για την λύση των προβλημάτων μέσω της ομαδικότητας.

Η ομάδα Τόπι χρησιμοποιώντας το χιούμορ του παραλόγου, το παιχνίδι των στερεότυπων, καλεί μικρούς και μεγάλους να απελευθερωθούν από τα καλούπια και τις προκαταλήψεις και να κοιτάξουν μακριά.

Κοινός παρανομαστής στις ιστορίες του Ροντάρι είναι η διαχρονικότητα των θεμάτων του, το ανήσυχο πνεύμα των ηρώων του, ο ηθικός προβληματισμός του και η θαρραλέα διαμαρτυρία.

7 ιστορίες του Ροντάρι ζωντανεύουν και γίνονται μια μοναδική παιδική παράσταση: • Το Μαγικό Ταμπούρλο • Περιπέτεια με την Τηλεόραση • Η Μηχανή που Κάνει τα Μαθήματα του Σχολείου • Το Λουλούδι • Ένα Παιδί που ήταν 7 Παιδιά • Η Πρασινοσκουφίτσα • Το Μεγάλο Καρότο

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Διασκευή –Σκηνοθεσία : Πλειώνης Δημήτρης

Μουσική :Νάσος Σωπύλης

Σκηνογράφος /ενδυματολόγος :Μαντώ Ψυχουντάκη

Κίνηση/χορογραφίες : Αγνή Παπαδέλη Ρωσσέτου

Βοηθός σκηνοθέτη : Αντώνης Γιανούλης

Κατασκευή σκηνικού : Άγγελος Καρύδας

Design/σχεδιασμός αφίσας : Φώτης Πολίτης

Φωτογραφίες : Αθηνά Λέκκα

 

Παίζουν : Εύα Καρρά, Μαρίνα Πανηγυράκη, Στέλιος Ξανθουδάκης, Δημήτρης Πλειώνης

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Κάθε Κυριακή στις 11.15 και στις 15.00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

Γενική είσοδος: 10 ευρώ

Μειωμένο: 8 ευρώ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ:70 λεπτά ( χωρίς διάλλειμα )

 

 

«Κάτι Σαν Κήπος»

θέατρο με χορό και ζωντανή μουσική για παιδιά ηλικίας 1 έως 5 ετών από την ομάδα Artika.

Δεύτερη Χρονιά. Πρεμιέρα 23 Σεπτεμβρίου 2018

Η μέρα ξεκινάει μέσα σε έναν κήπο, ένα κήπο γεμάτο μεταμορφώσεις, ένα κήπο που δημιουργείται, γεννιέται, ζωντανεύει με τη δύναμη της φαντασίας! Η βροχή που γίνεται ποτάμι, το ξύλο που γίνεται καράβι, το φύλλο που γίνεται πιάτο, το χώμα που γίνεται πύργος. Ώρα για φαγητό! Και μετά;

Η παράσταση τελειώνει αλλά η ιστορία συνεχίζεται, από το θέατρο στη ζωή, όλοι μαζί γύρω από τη σκηνή κι έπειτα στη ζωή του καθενός.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Ιδέα – Σκηνοθεσία: Μαριλένα Τριανταφυλλίδου

Σκηνικά: Νατάσα Ευσταθιάδη

Κοστούμια: Όλγα Ευαγγελίδου

Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης

Παίζουν : Καραχάλιου Κλεονίκη, Βασίλης Καζής.

Οργάνωση παραγωγής: Artika.

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Κάθε Σάββατο στις 17.30

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

Γενική είσοδος: 10 ευρώ

Μειωμένο: 8 ευρώ

Διάρκεια παράστασης: 35΄+ 10’ μετά την παράσταση όπου το φανταστικό συναντάει την πραγματικότητα.

 

  

«Πάει έρχεται», θέατρο με χορό και ζωντανή μουσική για παιδιά από 1 έτους.

Πρεμιέρα 30 Δεκεμβρίου 2018

«Που είσαι;» «Εδώ είμαι!», ένας ηθοποιός και ένας μουσικός. Κάθε φορά που ο ένας χάνεται πίσω από την πόρτα, ο άλλος αγωνιά που πήγε, αν χάθηκε, πότε θα ξανάρθει! Ο αποχωρισμός από καθετί αγαπημένο, είτε στην παιδική, είτε στην ενήλικη στη ζωή μας είναι πάντα δύσκολος. Τελικά τί είναι πιο ωραίο, «μαζί» ή «μόνος»; Η συνέχεια επί σκηνής!

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Ιδέα – Σκηνοθεσία: Μαριλένα Τριανταφυλλίδου

Σκηνικά: Τζελίνα Πάλλα

Οργάνωση παραγωγής: Artika.